Underbara sol

Åh, har ägnat eftermiddagen åt specialpedagogikens historia ute på trappan i världens skönaste sol, 22 grader och hur härligt som helst. Jag inser nu att mitt pigment förändras allt eftersom jag blir äldre. Jag tyckte alltid att mamma hade så mycket fräknar över hela kroppen och jag hade ju bara i ansiktet (så som det ska vara enligt min mening då när jag var barn), men nu börjar jag inse att det inte bara är mitt ansikte som får prickar utan hela kroppen har invaderats, så att Pontus är rödhårig är ju egentligen inte alls konstigt. Mer konstigt är det som läkaren sa: att rödhåriga reagerar annorlunda på mediciner än vad blonda eller brunhåriga gör. Det förklarar ju varför alla läkare och sköterskor kommenterar Pontus hår...

Snart blir det simskolan för Pontus, första gången i den ny grupp med äldre barn, för att få lite utmaning, så vi får väl se hur det går. Känns sådär att krypa ner i en 34 graders pool nu när man vill sitta ute i solen och gôtta sig, emn vad gör man inte för sitt vattendjur till son....

T: shysst kommentar om husvisningsidén, ska absolut komma ihåg det, blir kanske roligare att läsa min blogg då :) Mäklaren ringde Andreas igår och försökte övertala honom till att vara med och buda på huset, men han tackade artigt nej (vilket troligtvis flera har gjort eftersom hon var ganska angelägen och tom kom med tips på hur vi kunde göra huset annorlunda, med väggar hit och dit).
Redo för PR i badkar imorgon??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0