Weekend i Jönköping

Åh, vad härligt vi har haft det i helgen. Fredagskvällen ägnade jag åt Pontus tanter, då vi bjöd M på indisk restaurang. Det var gott, men speciellt och jag var oerhört glad att jag provade. Sedan gick vi och drack kaffedrinkar och åt muffins på Evas Paley och det var så trevligt så jag höll på att glömma bort att jag skulle upp tidigt på lördagen.

På lördagsmorgonen tog jag och Andreas tåg till Jönköping, där vi blev mottagna av J & F på perrongen, där de stod med en MARMIN-skylt och gav oss turistbroshyrer om staden. Jag kom på att jag glömt min baddräkt så första uppdraget var att köpa en bikini och skidhjälmar och vi lyckades med båda delarna i samma affär som tur var. Sedan var det dags för lunch, incheckning på hotellet och lite mer strosande på stan. På eftermiddagen slappade vi i bubbelppol och låg på relaxavdelningen och...ja, just det...relaxade och kolla på TV. På kvällen var det jättegod buffé på hotellet och sedan la vi oss i sängen och kollade på festivalen. Väldigt utsövda vaknade vi klockan 7 morgonen efter, men stannde kvar i sängen och kollade på TV. Sedan var det världens godaste image29
ekologiska frukostbuffé och vi åt tills vi storknade och jag somnade en stund i sängen medan Andreas packade.

På förmiddagen tog vi bussen till A6-centret och shoppade lite kläder, passade på med allt sånt nu när vi var barnlediga, för det kändes som vi hade all tid i världen. Sedan fick vi en jättehärlig promenadimage30 tillbaka till hotellet, hämtade väskan och gick ner och tog bussen hem till Göteborg. Där möttes vi av Andreas föräldrar som hade passat Pontus (tack för hjälpen) och dessutom en nyklippt Pontus som iallafall var lite glad att träffa sina föräldrar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0