Påsk och snö

Åh, vi har haft en underbar påsk på landet med allt som hör påsken till. Ägg i mängder (vi tänkte dock på kolesterolet och det är ju tanken som räknas), äggmålning, image42
påskharen var på besök och hade gömt många ägg i snön, poängpromenad med våfflor efteråt, lotterier (vi lyckades vinna en barnbok, två tårtor, dalslandskaka och hallongrottor), mycket snö och trevligt sällskap.

Pontus och jag gjorde en snögubbe, trots att det var många minus och alltså ingen kramsnö. Vi åkte pulka i sandgropen och fick då gratis peeling. image44
Jag lyckades även klippa Pontus hår helt själv (nästan) med lite hjälp av farmor som guidade mig säkert mot mitt mål. Kändes väldigt skönt att kunna klara av det själv och det blev dessutom helt okej.

Idag var det snökaos på vägarna och nu ser jag att Andreas bil står halvägs ut i gatan, så troligtvis har han haft problem med att komma ut ifrån parkeringen, så det blir väl till att gå ut i natt och sanda och salta så han kan komma till jobbet imorgon.

Jag och Pontus har redan ägnat hela eftermiddagen åt att skotta gångbanan utanför vårt hus, samt runt bilen och trappan upp till huset så snöskyffeln har äntligen fått gå varm.image45

På torsdag fyller Pontus 2 år, så nu är han ingen liten kille längre...snyft! Det ska firas med dunder och bra på söndag. Förra året var det så varmt så vi satt ute i bara kortärmat, men i år blir det troligtvis inomhus med långkallingar :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0