Back on track!

Nu jäklar, nu citerar vi Magnus Uggla och drar till med att "jag har flytet nästan jämt", för nu känns det som att bloggandet ska kunna komma igång igen. Äntligen lite vardag på 62:an och allt flyter på som det ska.

Jorå, Moa (som jag senast skrev om som nyss utkommen ur magen) har nu blivit 5 månader och lite därtill, vilket ger hennes mamma ångest och viljan till tre barn blir större och större eftersom jag inte hinner med att se henne som bebis. Jag jobbar 50% på förskola, där jag trivs suveränt och känner att jag kan utvecklas, vilket är superkul som nyutexad..."gå ut och pröva mina vingar och se hur underbart det är"....jorå, sångerna sitter i.

Pontus började sin inskolning nu igår och det fungerar också bra. Ett väldigt trevligt föräldrakooperativ där vi kommer att få lägga ner lite mer tid än vad man gör i de kommunala förskolorna, men ack, det kommer garanterat att vara värt det, det känns redan nu.

Dagarna rullar på och idag blev man bjuden på stekt rödspätta, vilket vår "granne" säkert uppskattade att vi åt på en TISDAG, mycket gott, men jag är ändå extremt sugen på en kladdkaka....jag som aldrig har varit förtjust i choklad har nu fått ett jättebegär efter detta. Mörk, ljus, kak-form....you name it....det liksom bara suger i mig och jag blir tokig, eftersom jag lyckades bli av med några mer kilon än väntat i samband med Moas graviditet så är det inget bra att fylla upp sig med choklad.

Och sommaren, jo...6 underbara veckor tillsammans med hela familjen. Vi kunde verkligen inte haft det bättre och vi hann med att göra så mycket saker, så det är ingen idé att skriva om det hrä, för ingen skulle orka läsa :) Vissa hävdar att man ofta bråkar med sina nära och kära mycket under semestern, men för oss vr det helt tvärtom, inte ett ända gräl lyckades jag åstakomma (som annars brukar vara grälskaparnas mästare). Fantastiskt!
Nu väntar förhoppningsvis en lika lugn höst :)










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0