Villervalla

Åh, har haft en mysig dag i Haga idag med mina barn. Villervalla hade 2 för 1, vilket gjorde mig helt salig och det blev lite småköp till Moa. Dels lite julklappsbyten som var för små i storleken, men även lite nytt...så härliga grejer! Vaknade dock av att en galning började ringa på hemtelefonen redan klockan 06:30, då jag o Moa sov som bäst. jag la mig redan 20.00 igår, så jag hade nog egentligen sovit färdigt, men vägrade ändå att ta telefonen så tidigt av princip skäl. När det ringde igen klockan 07.00 så började jag vakna till liv och sedan 07.15, så började jag anan att någonting inte stod rätt till och tänkte att nu måste jag nog ta det. Så när det ringde klockan 07.20 rusade jag upp utan att väcka Moa och tog telefonen. "Ja, det är Lina". "Åh, ursäkta, då har jag nog ringt fel". "Vem är det då?" *klick*

Då var jag inte på mitt bästa humör och Moa vaknade så det var bara att börja dagen som om ingenting hänt och köra vidare så....

En tur till läkaren med Moa hann vi också med, han var dock mer intresserad av Pontus spegelvändhet än av Moas förkylning, men konstaterade att vi ska köpa nässpray och köra med koksalt till henne så kanske hon slutar hosta sig igenom nätterna, vilket har resulterat i dålig sömn för oss alla. Koksalt, har ni det hemma? Jorå, mängder!!!! är det något vi har så är det koksalt, i olika former och min kompis M, är ganska fascinerad av vårt medicinskåp. Det är inget sånt där litet hemmaapotek, utan ett helt skåp, från golv till tak med mycket spännande grejer i. Apoteket i Partille fick en chokladask av oss i julkapp nu senast vi var där, eftersom vi blir så bra bemötta och för att de hjälper oss med att blanda färdigt Pontus medicin varje måndag så vi bara kan knalla i och hämta den. Det är underbart och det känns skönt att uppmärksamma att vi uppskattar det de gör för oss!

Några av våra närmsta vänner kom hem på middag idag (tacos), en liten improviserad övning. Kändes skönt med tanke på att två av dem bott på annan ort ganska länge, så nu kan vi göra de där små utflykterna och besöken utan alltför mycket planerande, vilket passar vår familj ypperligt. Egentligen hade jag tänkt göra soppa med skikmacka, för vi hade en 4,4 kg skinka i år och det är en hel del kvar, men sedan var avocadosarna så billiga så då blev jag bara tvungen att göra guacamole istället och vad är en guacamole utan tillbehör? Näe...så det blev en helomvänding i affären och allting var uppochner (Moa tappade bort sin napp, Pontus körde en bil) så jag glömde kvar alla varorna på bandet och var på väg ut genom dörren när kassörskan stoppade mig och meddelade att varorna låg kvar. Jag är helt enkelt för van vid shop-express på ICA, för där behöver man inte lägga upp eller packa ner några varor vid bandet. Tänk vilken shock om jag kommit hem utan varor :(


Kommentarer
Anna

"Självscanning" kallar vi det på Ica ;)

2009-12-30 @ 12:11:02
URL: http://www.annasmyckeform.se
Lina

Åh, såklart...shop-express är ju konkurrenterna :) Hur kunde det bli så fel, vi som är stammisar och allt. Jag kände att det lät lite fel faktiskt, men tänkte att självscanning är vardagsordet och shop-express det mera officiella, men när du säger det så...

2009-12-30 @ 21:43:58
URL: http://marmin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0