Släkt

Idag fick jag och Pontus en heldag eftersom hans dagmamma var sjuk och så kommer det vara imorgon också, men vi klarar oss riktigt bra. Vi började dagen med att baka bullar, sedan åkte vi till Myrins och köpte tyg till Pontus gardiner (blått tyg med snälla drakar på) och sedan vidare till min mormor, även kallad gammelnono. Vi började måtta tyget och fick tänka noga för att mönsterpassningen skulle bli bra och mitt i alltihop så dyker min farmor upp och sedan även min farfar. Farmor hade varit på datakurs och nu skulle hon och farfar gå och titta på mina föräldrars nya hus som sattes upp idag. Sedan kom även min mamma med två hundar och vi gick tillsammans hela släkten (ja, den är knappt större) upp och kollade in det nya huset. Pontus var fascinerad av den gigantiska lyftkranen och även av att helt plötsligt få träffa släkten så där på en gång. Dock saknades min pappa som befinner sig utomlands, men vi dokumenterade så gott det gick. Sedan gick jag o Pontus hem till gammelnono igen och åt lunch och hade trevligt för att sedan avsluta dagen på simskolan. Det har gått i ett och om inte Svempa känner av att hans mamma gör allt för att hålla igång och få honom att vilja komma ut, så vet jag inte hur vi ska få honom att fatta.








Nu tycker även Pontus att det är dags för Svempa att komma fram.





Ser även fram emot våren eftersom det under de senaste veckorna trillat in två stycken inbjudningar till vänners bröllop, så det blir mycket nyktert festande :( Men det ska bli jättemysigt ändå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0