Häftklamrar och ambulanser

Ojojoj, vilken dag!

Har suttit på kurs hela dagen i kommunhuset så nu är jag snart färdigutbildad språkpilot, vilket känns kul. Kom hem och fixade lite mat innan jag tog med mig Moa och träffade T för att kopiera upp lite festprogram inför helgens festligheter. Pontus hade bestämt sig för att göra äpplepaj, så han och Andreas satte igång med det och vi tog på oss reflexer och knallade iväg.

Vi började trycka programmen och Moa kröp omkring på golvet. Jag scannade av så det inte fanns massa saker att stoppa i munnen, men hon är snabb som en vessla och plötsligt hade hon hittat ett gäng häftklamrar (öppna-oanvända) som låg på golvet. Jag förstod att hon hade något i munenn när hon bröjade hosta och fräsa och skrika och jag plockade då ut 2 stycken som satt ihop ur munnen och höll henne med huvudet neråt samtidigt som jag bankade på ryggen och insåg att hon hade fått någontign i halsen som hon gjorde allt för att få ut. Hon fortsatt hosta och greja och tillslut så ringde jag 112. De meddelade att de skulle skicka en ambulans för jag själv hade ingen bil och även om hon lite senare lugnade ner sig så ville de titta på henne. När ambulansen kom så var hon hur lign som helst och jag ringde en gång till för att meddela detta, så de inte skulle komma i onödan, men de tyckte ändå att det var bäst att de kom. Man vill ju helst inte belasta samhället, men det kan ju vara allvarligt även om hon verkade ganska oberörd. Vi fick sätta oss i ambulansen och svara på frågor och hon tyckte det var helt okej, brorsan däremot blev nog lite avundsjuk för han skulle gärna vilja testa att åka ambulans någon gång. Allt gick fins och vi kom till akuten där vi fick hjälp snabbt och in på röntgen. Det visade sig att hon mycket riktigt hade fått i sig en häftklammer, och den hade som tur var kommit hela vägen ner till magsäcken vilket var bra för då kommer den troligtvis ut den naturliga vägen. Den var ju ganska vass, så många tankar hann snurra genom huvudet, men nu har mina händer slutat skaka iallafall. Dock fixar jag inte att se på HOUSE för där har människor de mest konstiga saker i kroppen.

Moa sover gott och i 14 dagar framöver så blir det bajskoll här hemma, det är öppet hus för den som är intresserad. Har en god vän, som för övrigt var med idag, som har för vana att tömma separettoaletter med en matsked, så P? Är du intresserad av att syna våra blöjor också kanske???

Jaja, och i helgen hade hon hög feber, så vem vet vad som ska hända med vår lilla utomjording, hon verkar vara från en helt annan planet just nu. Vill helst inte sova någonting, varken på dag-eller kvällstid och äter helst inte så mycket heller. Är mest nöjd när hon får stoppa saker i munnen eller leka på Pontus rum. Så det får nog bli mer av det andra alternativet i fortsättningen.

Vi tog influensavaccin i fredags, både jag och Andreas och det var ingen hit. För i lördags så mådde vi ganska dåligt båda två. Samtidigt som Moa då hade hög feber, så det var sådär roligt att gå ut och ha gemensam arbetsdag runt våra ägor, men skam den som ger sig. Det blev rent och snyggt och nu mår vi nog bra allihop igen.

Bådee måndagen och tisdagen har annars tillbringats på sjukhus, men då bokade besök för Pontus. Han var strålande duktig och Storbjörn har varit med och inspekterat allting.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0