Bonde söker fru

Jag säger bara: När ska detta program byta namn??? Hur tänkte skaparen i dagens samhälle. Det finns heterosexuella, bisexuella, transsexuella, homosexuella...you name it. Men bönder, de får bara ha fruar och dessutom 4 stycken att välja mellan....

Nja..."Bonde söker partner", det låter väl inte så skojigt, men det känns som att det stämmer mer överens med innehållet i programmet iallafall. Jag måste medge att jag är en aktiv tittare - mot min vilja, fast det är ju ändå jag själv som bestämmer och på något vis så hamnar jag där i den blåa sköna soffan ändå....hua! Jag gör parodier på bönderna i reklampauserna och tycker själv att jag är väldigt rolig, jag zappar samtidigt över till 5:an för att kolla in den arga snickaren (som inte är så himla arg egentligen) och funderar på om det inte är det jag se ska ändå, inte för att det är bättre egentligen, men man kan ju alltid få lite heminredningsinspiration iallafall. Vad får jag på 4:an?? Inga direkta kärlekstips och deffinitivt inga tips på hur man tar hand om grisar och kor, men fingret går ändå automatiskt till 4:an. Lika självklart som Pontus gillar siffran 7 på fjärrkontrollen, där finns nämligen Barnkanalen, vilken jag också ifrågasätter nu när jag ändå är igång. Hur kan man sända så fruktansvärt mycket barnprogram hela dagarna och samtidigt uppmana barn att inte sitta så mycket vid TV och dator genom tex. Idefics. Tacka vet jag när det var Bolibompa klockan 18.00 och that´s it! Det försöker vi köra på stenhårt, men det är svårt när grabben själv hittar både on/off knappen på TV´n och 7:an på fjärrisen :)



Kommentarer
J

Bolibompa var kl 1815 förr i världen! Nyheterna var emellan 1800-1815.



Jag önskar att vi också hade en skön TV-soffa att dejta på kvällarna. Hoppas det kan bli en efter flytten. Nu hinner vi inte dejta soffan alls så vi slipper få liggsår i alla fall ;)

2009-10-29 @ 12:55:35
Lina

Jisses, vad det ska va noga då...har du ingenting annat att göra än att anmärka mina små minnesluckor :) Guldfiskar har ju bättre minne än mig när det gäller min barndom, det vet du! Jag kör stenhårt på den akademiska kvarten, akadem som jag är....

Gå och packa med dig istället!!!

2009-10-29 @ 21:00:45
URL: http://marmin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0