Orala stadiet

Jorå, Moa är nog tjejen som gett det orala stadiet ett ansikte. Allting hon hittar ska in i munnen och gärna ätas upp, där är det inget utforskande i enbart munhålan som gäller, utan hela matsmältningssystemet ska vara involverat minsann.

I fredags när vi var på IKEA så fick hon krypa runt på golvet och utforska butiken från ett grodperspektiv och när jag satte henne i vagnen så började hon hosta och kräkas ner hela vagnen. Ut kom samtidigt ett stort, gult björklöv som på något vis hamnat i hennes mun och vidare ner i magen, som inte tyckte det var helt okej, varpå kroppen då försvarade sig med denna härliga kräkning.

Igår var vi hemma på middag hos mina svärföräldrar (helt enormt gott....) och Moa satt på golvet. Helt plötsligt dyker henned farbror ner på golvet och plockar ut en knappnål ur munnen på Moa som hon då satt och smaskade på. Svärmor blev helt bestört över att hon hade tappat den på golvet och jag vågade inte ens tänka på hur kroppen hade agerat för att få ut den....
Nu upptäcker jag att hon sitter och knaprar på en tip-ex, med tillhörnade kartong. Det går verkligen inte att ha NÅGONTING framme just nu.



Kommentarer
J

Hon ville nog bara trotsa med en tidig percing i tungan. Förstår att det är uppresning och bortplockning av saker i ert hem nu. Vilken fia skrutt.



2009-10-19 @ 21:27:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0