Alone....

Jaha, då sitter man här ensam på sin kammare....eller snarare i sin källare. Man och barn har gett sig ev ett kortare tag för att lyckas fylla frysen med svamp och annat gott, medan jag själv ska se till tjäna några kornor för att kunna försörja familjen (efter alla dessa år av pluggande och föräldraledighet). Jag har även en fullspäckad agenda med allt vad möten och målning innebär. Frågan är dock om någon punkt kommer att kunna bockas av?

Helgen har varit härlig, med två timmars promenad igår, till och från en inflyttningsfest i Öjersjö. En mycket trevlig tillställning med mycket god mat och dryck, samt kul att träffa vänner som man inte ser så ofta, tyvärr!
M o P stort tack för detta! Promenaden hem genom natten var trivsam, båda barnen sov i varsin vagn och jag och Andreas gick och flanerade och småpratade om allt som man aldrig hinner annars. Helt klart en rekomendation till småbarnsföräldrar som känner att de aldrig får tid att prata med varandra ostört. Gå på fest, håll igång barnen tills det är dags att gå hem, få dem att somna i vagnen och sedan är det bara att gå så långt ni vill och prata samtidigt- suveränt!

Glädjen är stor - ett nytt tillskott i vår scoutfamilj har kommit, några veckor för tidigt, men ändå så efterlängtad. Stort GRATTIS till Elsa som kom tidigt i lördags. Skönt att Moa får en kompis som hon kan snacka killar med när hon blir stor och slipper ta det direkt med det motsatta könet (sådär som vi tjejer brukar göra, aldrig tala klarspråk riktigt).

Näe...väggarna springer inte ifrån mig tyvärr, så det kanske är lika bra att sätta igång med målandet innan jag hinner ändra mig!




Kommentarer
J

Hörde av min bror angående om att en liten flicka hade kommit till världen! Vad roligt!



2009-09-14 @ 08:13:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0