Ledsendroppar

I fredags blev Pontus lite kränkt på förskolan. Det var en tjej som gav honom en rak höger pga. att Pontus bett henne flytta på sig, vilket han inte var riktigt beredd på och han blev väldigt ledsen och ville inte vara med på sångsamlingen som annars är hans favorit utan satte sig resolut med ryggen emot och tjurade.

När jag hämatade honom (han ville som vanligt inte följa med mig hem) så gick vi till en lekplats, där Moa och Pontus gungade som bara den och hade jätteroligt. Då började han berätta om detta "hemska" som hänt honom under dagen: "Mamma, en flicka slog mig, så jag blev gurledsen (tror att gur är samma som gôra eller gud, eller en blandning). Sedan ville jag inte vara med på sångsamlingen utan bara tittade ner såhär. Men då var jag inte ledsen längre för det kom inga ledsendroppar, utan då var jag bara arg. Och sedan blev jag glad igen när vi gick upp."

Jaja, jag är mest glad att han inte gav igen, utan enbart blev sur och ledsen, för det drabbar ju egentligen ingen annan, samtidigt som flickan nog förstod att det inte var särskilt bra gjort. Hon var troligtvis beredd på att hon skulle få igen med samma medel.

Igår var det Sävedalens marknad, så vi passade på att göra av med lite pengar. Sedan drog vi iväg hela familjen och kollade när pappan spelade innebandy, det var kul trots förlusten med 6-2.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0