Ojoj...

om mera tid finnes, vad skulle jag då göra? Väldigt mycket mer än jag hinner nu, blir nog svaret.

Badkarsrallyt "flöt på" som det skulle trots enorma motvindar och en helt urblåst hjärna så lyckades vi i Badkarsrallykommittén (med mycket hjälp av andra såklart) få till ett hyfsat rally. Vädret spelar så stor roll i det hela och det blir väldigt tydligt, speciellt efter så mycket sol och fint väder som detta året varit kantat med. Folk passar på att stanna inne när det väl blir sämre väder, det är helt klart.

På söndagen åkte vi upp till svågern med familj och där möttes vi av ett helt nykläckt föl, som bara var timmar gammal då vi kom. Snacka om maffigt, speciellt då fölet stod upp efter bara en timme. De kan konsten att utvecklas fort de :) Moa hade varit på landet med farmor, farfar och stora kusinen hela helgen så det blev ett kärt välkomnande när de damp ner på gården.



Veckan har sprungit iväg och i lördags var det dags för bröllop. Väldigt vackert ute på en liten stenudde vid Kåsjön. Vädret var oss denna dag, med strålande sol, så sjön glittrade bakom det vackra brudparet och tårarna rann nerför kinderna på mig. Det var helt klart gripande! Middagen gick undan och vi framförde vår egenskrivna sång med gitarrkomp, så det lät som "vem har öppnat pärleporten" samtidigt som vi skulle hålla grytan kokande. Tack för att vi tillslut fick vara med och för att ni bjuder så på er själva....hoppas att hotellvistelsen var fin och att ni mådde hyfsat dagen efter!

På söndagen mådde Lina inte så bra, så jag fick lägga mig en sväng efter frukosten, för att sedan komma ut på banan igen och rensa ogräs i trädgården hela dagen.

Uppdatering Moa: har fått en hörntand, har börjat klättra på ALLTING. Helt plötsligt befinner hon sig upp på köksbordet bankandes på fönsterrutan, eller på toalettstolen spolandes. Har ätit en halv daggmask, hade nog gärna knaprat i sig hela, men jag lyckades få ut den sista biten för det kändes inte så aptitretande.



Kommentarer
bruden

jag överlevde bröllopsnatten och är glad över att jag inte ska gifta mig igen. Mina nerver pallar inte :)

Har ni ändrat era dagar? Hänger inte med, du ska väl inte vara hemma tisdagar?

2010-04-27 @ 22:33:44
Lina

Vad är det som säger att jag alltid är hemma när jag skriver:) Jag jobbar som vanligt denhär veckan...så nu har du fått koll på mig igen!

Har ju som sagt ingen tid just nu, så får passa på att skriva på rasten istället.

2010-04-28 @ 13:27:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0