Dan före dan före dan före dan före dopparedan

Jorå, för klockan 12 på julafton så doppas det rejält. Himla mysig tradition som man kan längta hel hela året,mums! Men dagarna nu innan tänkte jag jobba och ta det lite lugnt, en klippning imorgon, lite vänskap på onsdag och sedan uppesittarkväll på torsdag. Idag började jag att jobba, men sedan fick vi tid till Pontus på öronkliniken eftersom han fått öroninflammation, så snabbt upp och hämta honom på förskolan, skynda in på sjukhuset och sedan en snabbis in på Maxi för att slippa handla tillsammans med alla andra någon dag före jul. När vi var färdighandlade så fick vi sitta i bieln och vänta på en idiot som vägrade att flytta på sin bil, trots att den stod i vägen i båda riktningarna och skapade köer åt alla håll. Allt för att få en speciell parkeringsplats i ett parkeringsgarage med oändligt många platser kvar någon våning upp. Jobbigt att behöva åka hiss en våning extra, bättre att orsaka kaos i garaget... Väl på väg ut ur garaget så möttes vi av nästa hinder, en polisman som ville göra ett nykterhetstest precis där jag skulle köra ut, vilket orsakade köer där också. Två blåsningar senare så var vi äntligen påväg mot apoteket, där var jag inte heller ensam utan fick snällt vänta och vänta och vänta. Sedan upp och hämta Moa som absolut inte skulle följa med hem, vilket hon fick medhåll av våra kära bildäck med, då de vägrade ta oss upp för backen hemma. Bilen spann loss och slirade runt, så jag fick backa nerför backen och ta en annan väg hem. Resten av kvällen har gått min väg helt, med smaskig lasagne och mys framför Gyllene Knorren.



Kommentarer
Anna

Älskar Gyllene Knorren :)

2010-12-21 @ 06:55:39
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/
Grannen i backen

Något som familjen PF tycker är roligt är att titta på alla som försöker ta sig upp för den lilla backen utanför vårat köksfönster. En del klarar det...andra inte:) Va det kan vara roligt med snö!

2010-12-21 @ 10:39:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0