Goa Moa 1 år

Såhär skrev jag dagen innan Moa kom till världen för 1 år sedan:



Åh, nu får jag riktig mysig vinterkänsla av alla snö som kommer. Hoppas bara att det håller i sig och kommer mera under natten som vill ligga kvar imorgon under dagen (låter som en meteorolog) så vi kan åka pulka. Pontus har tjatat och tjajat om detta, men tyvärr har det bara blivit lite stjärlappsåkning eftersom de glider bättre när det bara är lite puder och gräs att åka på.

Idag var det simskola och vad chockade vi blev, jag och Andreas, när vår son helt plöstligt tog riktiga simtag under vattnet och simmade fram till oss som stod en bra bit ifrån. Detta har aldrig hänt innan, utan han brukar hoppa i och ligga i vattnet och vänta på att någon ska fånga upp honom, men nu var det på RIKTIGT! Åh, så härligt att se.

Besöket hos Mvc utmynnade i att vi ringde till Östra och bokade in en tid nästa torsdag för överburenhetskontroll då de gör massa tester för att de att jag och Svempa mår bra och sedan diskuterar man huruvida en igångsättning ska ske och när. Barnmorskan sa dock att han tror att Svempa kommer att titta ut innan och jag sa att senast hon trodde så trodde hon FEL, så det där med att tro ger jag inte mycket för :) Men hon uppmuntrade mig med att jag iallafall skulle få träffa Svempa innan den 5 mars och det känns ju betryggande...

Moas dag blev den 20 februari 2009 klockan 22.14 och detta firades såklart igår med fisksoppa och tårta för hela tjocka släkten. Hon fick supermycket presenter, nästan allting som hon önskat sig, utom en sparbössa, så tant J har tyvärr ingenstans att stoppa alla pengar som hon så friskostigt delar med sig av till våra barn. Kvällen blev lång eftersom våra mest långväga gäster fick sova över på grund av alla snön som kom igårkväll och natt.

Förra året var vi ute i pulkabacken med Moa när hon var endast 15 timmar gammal, så i år kunde vi ju inte vara sämre. Idag fick vi dock pista upp backen själva eftersom det kommit så mycket snö, så vi körde upp alla backarna och åkte hejdlöst. En superhärlig dag...



Kommentarer
Robin

Synd att jag inte kunde deltaga vid firande av den lilla plutten! Men jag har hört att det var en söt och nöjd tjej. Har spargrisledandet löst sig, annars kan jag inom ett par dagar leverar en fin röd eller blå spargris om så önskas?



Kram

Robin

2010-02-22 @ 18:04:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0