Ensam och fridfull eftermiddag

Slutade tidigt idag och begav mig sedvanligt till apoteket (varje måndag finns det medicin att hämta ut), sedan cyklade jag hemåt och kände mig ganska lycklig av att veta att jag skulle ha hela eftermiddagen ensam hemma för mig själv. Det tillhör absolut inte vanligheterna, så nu tänkte jag passa på att bara njuta. Jag började med att blogga lite såklart, sedan satte jag mig i solen i en halvtimme och bara njöt av den varma solen. Fick då lite inspiration till att kika efter en solresa som är tänkt att familjen, mormor och gammelmormor ska göra till hösten. Blev lite olika förslag att maila vidare till mormor, som får vara med och ha lite åsikter.

Sedan laserade jag trallen på förstukvisten, så nu får min familj ta altanvägen när de kommer hem :) Nöjd med mitt dagsverke satte jag mig på altanen och har nu målat papperstallrikar i 1 1/2 timme. Dessa ska sedan få ögon och öron och tillslut skall det lika grodor, som vi ska ha på jobbet.

Helt underbart att bara göra vad JAG vill, men jag inser samtidigt min rastlöshet....att bara sitta stilla går bara inte, måste ha någonting att pilla med. Det är både ensamt och underbart, tur att det inte händer alltför ofta, men någon gång då och då gör att man uppskattar det oerhört!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0