Härlig helg

I fredags fick jag ett litet ryck och fixade med en härlig italiensk buffé till familjen. Vi började kvällen med mousserande vin också för att lyxa till dte ordentligt. Dock lyckades jag välta mitt fina glas (som var ingraverat från vårt bröllop) så det gick i tusen bitar, så nu ska jag försöka återställa det hela med att uppsöka en glasblåsare och se om han kan göra en kopia.

På lördagen var vi ute och njöt av våren, spelade inne(ute)bandy, gjorde hagar och hade en härläg familjedag. Till min förvåning såg jag att Pontus nu kan skriva siffror helt själv. Från 1-8 gick hur bra som helst, dock blir trean som ett E, men vad gör det, han är så himla duktig.


 På kvällen for vi till Andreas bror som fyllde år och där blev det ännu en härligt god buffé och mycket trevligt sällskap.

På söndagen var det Hoppis o Skuttis och igår fick även Moa följa med. Hon njöt i fulla drag av detta och sprang omkring på sitt eget lilla vis. Lite svettigt för mig dock, då jag skulle försöka ha koll på vart hon tog vägen, samtidigt som jag underhöll Pontus och själv skulle gympa lite också :)

På eftermiddagen tog Pontus en cykeltur och vi en promenad. Pontus säger då: "Mamma, hur stora är ni när jag är vuxen?" Jag: "Då är vi ungefär lika gamla som farmor och farfar". Pontus: "Okej, får jag låna era cyklar då?" Jag: " Såklart att du får..." Just nu överöser han oss med sin kärlek och det är en fröjd att gå och lägga honom på kvällen. Allt småsnack om allt mellan himmel och jord och ständigt flera gångers "jag älskar dig" och "jag tycker om dig asamycket", så mycket mer behövs inte för att man ska må toppen.



Kommentarer
J

Jag ser att det blev lite slarvigt i fredags kväll ;-)

2010-03-23 @ 08:27:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0