Helg med tacos

Jisses, vilken helg! I fredags åkte Andreas på hajk och jag o barnen fick besök av T o J. Fredagsmys på Pontus vis med tacos var självklart. På morgonen fixade jag iordning en mysbricka, med ljus och frukost till Pontus som fyllde 4 år, stora killen! Han blev jätte överraskad och jag såg hur han lyste när jag sjöng för honom. Några paket blev det också och det var stort att få fylla år. Sedan avlöste jag o Andreas varandra och jag åkte iväg på möhippa med världens bästa blivande brud som bjöd på sig själv hela dagen. Poledance var en nyhet för oss alla och det känns i kroppen efteråt kan jag lova. Idag är det värre än någonsin.... En mycket sen kväll blev det och när jag kom hem så hade hemmet varit fullt av män och barn, så det borde sett mycket värre ut än vad det gjorde. Min man är enorm på att städa och dona, så de enda spåren var några tomma ölburkar på diskbänken (tack till alla som drog sitt strå). Inte nog med att jag var helt slut och längtade efter att få sova, klockan skulle ställas om också, så jag fick en timme mindre att njuta i sängen. Hade enorma hostattacker så jag kunde ändå inte sova, jag och Moa avlöste varandra med hostan, så frågan är hur mycket övriga familjen fick sova heller.
Morgonen efter var det full förberedelse för Pontus kalas som började klockan 13.00. Hela dagen gick jättefort och vi hade det trevligt med grillade hamburgare och tårta som vi trodde skulle bli helt misslyckad, men som faktiskt blev riktigt god. På kvällen tänkte vi oss en tidig kväll eftersom helgen varit hektisk, men vår yngsta dotter höll inte alls med oss, utan vägrade somna. Vi höll på i 2 timmar och natta henne och tillslut så somnade vi av utmattning allihop. Natten har varit hostig från alla håll, men det känns som att det är på gång att gå över, för på dagarna är det mycket bättre.
Stort tack för alla presenter som Pontus fick igår, han blev väldigt glad och var nöjd med sitt kalas.



Kan ju tilläggas att helgen har gått i mexikanskt tema, fredagskvällen åt vi tacos, på lördagen åt Andreas och barnen (och alla andra som var där ca 10 personer) tacos, på söndagen åt vi tacosresterna till middag, så Pontus var nöjd med sin födelsedagshelg, för tacos stod först vi önkelistan över maträtter.

Nu är det snart påsk och det ska bli underbart att vara LEDIG....säger hon som bara jobbar 50% :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0