"Han den där sjukskrivningen"

Pontus idag när vi satt och åt mat:

- Jag känner han sjukskrivningen, som alltid skriver fel på kartongerna på biblioteket, men då får vi säga till honom och så blir det iflossen istället.

Någor förvirrade föräldrar tittade på sin son och undrade lite försiktigt om han fått någonting annorlunda i sin mat, men som tur var trillade poletten ner efter en stund. Det Pontus försökt förklara var att hans läkare (som nu är sjukskriven, därav "sjukskrivningen") ofta skriver fel artikelnummer på Pontus mediciner och att vi får påpeka det nästa gång vi träffar honom. Biblioteket är då apoteket och iflossen är hans E-flow-apparat. I nästa sekund var han tvungen att fråga vad den andra läkaren som han ska ha nu heter och detta repeterade han några gånger, så nu är han nog väl förbredd på att inte möta sin vanliga doktor nästa gång, tyvärr :(

Idag har jag äntligen blivit frisk och orkat göra mer än att ligga i sängen och läsa. Det har iochförsig varit ganska givande såhär 3 böcker senare, men jag blir lite rastlös samtidigt. Vi firade med sjukgymnastik till Rosa helikopter, Heja Blåvitt, Liverpools hejasång ("för då kan jag välja av alla mina fotbollskläder"), medan Moa hjälpte pappa att SKURA golvet...blött...ja, det är bara förnamnet, men självklart ska hon få vara med när det gäller hushållssysslorna.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0