Kalas

Helgen var full av kalas. Först min syster på fredagen, vi passade då på att skämta lite med henne eftersom det var 1 april. Hon som älskar paket i alla former och även innehållen såklart, fick ett tomt paket med en lapp där det stod "april, april, din summa sill...". Ville inte riktigt visa sin besvikelse över detta, men det lyste tydligt igenom och vi skrattade gott. Efter en stund tog vi så fram de riktiga paketen och hon blev överlycklig. Pontus och min syster verkar ha samma smak, för det var han som valde.

På lördagen hade vi barnkalas på scoutgården. Vi var utomhus under hela kalaset och stekte kebab på murrikka, grillade marschmallows och poppade popcorn över öppen eld. Även en skattjakt och lite lekar hanns med och Pontus var väldigt nöjd och trött efteråt.



På söndagen var det dags för vuxenkalas och Pontus trodde att han hamnat i himmelriket - så mycket presenter! "Mamma, jag blir inte klok" var hans kommentar när han öppnade ett paket med en hel brandmansstation i lego. Vattenbana, kick-board, skateboard, kläder, spel, vattenballonger, såpbubblor och böcker kantade en 5-årings önskelista och allting gick i uppfyllelse. Nu tror min son att man alltid får allting som man skriver på sin önskelista, så ärade gäster, vänta bara till nästa år :) Vi åt paj och Pontus skrev själv på lappar vilken paj som var vilken och till efterrätt var det blåbärsmoussetårta, som blev väldigt mastig men god. Andreas fick med sig resterna till jobbet och den gjorde succé. Recept finns på http://kalasgott.com/recept/blabarsmoussetarta/



Veckorna rullar på i ransande takt, så därav denna sporadiska uppdatering. Jag har mycket att göra nu inför Badkarsrallyt i Säveån som går den 16 april, kom gärna dit och stötta lagen som tävlar, det lär bli kalla dopp. www.gbgscout.se/porthalla


Kommentarer
Anna

Kul att du också gjorde den! Jag håller med. Den blev himla god men en hel del över. Fast iofs är ju många tårtor nästan godare dagen efter tycker jag :)

Hoppas allt är bra med er.

Kram.

2011-04-16 @ 18:38:02
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0