Fotomodeller

Idag har vi flängt runt en massa jag och mina barn. Fixat och donat inför de lekar som vi skall ha på T´s 30-års fest. Eftersom vi bara skulle åka bil och hänga i affärer så slängde jag på mig ett gammalt linne och barnen fick själva välja vad de skulle ha på sig. När vår tur närmade sig sitt slut så åkte vi förbi biblioteket för att låna en kapitelbok till Pontus. Strax efter att vi kommit in på biblioteket så kom en kvinna fram till oss och frågade om i kunde tänkta oss att fotograferas som en familj när vi läser böcker. Tja, jag kollade snabbt över oss och insåg att vi inte alls var särskilt stylade och snygga (vilket vi i och för sig sällan är), utan såg väldigt vardagliga ut, men hon sa att vi var fint solbrända och att vi skulle fungera perfekt, bara det var mina egna barn. Sagt och gjort, en fotograf kom och fotade oss när vi satt i soffan och läste om Prinsessor som hade kalas. En supertrevlig tjej som fick barnen att både titta in i kameran och inte, genom att berätta om det lilla gröna trollet som bodde i kameran. Nu tror Moa att det bor ett troll i vår kamera också :) Dessa foton skall sedan hängas på stora våder i biblioteket för att skildra alla olika former av besökare. Så snart är man ännu mera kändis. Jag har ju varit med i Partille tidningen någon gång och Pontus är ju med i CF-bladet ibland, och nu kan vi kanske snart stoltsera med att hänga i biblioteket också...

I söndags hade vi en superhärlig dag tillsammans med farmor, farfar och kusinerna med familj på Liseberg. Vi åkte som dårar och Pontus har ingående berättat för alla om hur blöta alla blev i Kållerado, som gästades av oss ungefär 7 gånger. Moa fick ett armband som intygade att hon var 90 cm, PRECIS! Hon var överlycklig över att kunna åka mycket mer än gången innan. Förra helgen var barnen med mormor och morfar på Nordens Ark, vilket det pratats en hel del om och nu leker Moa att hon åker "husmang till Noden Ak". Den här sommaren har verkligen kantats av upplevelser!

På kvällarna har vi passat på att leka brevbärare precis som förra året då alla utskick från Porthälla Scoutkår skall ut till 6-11åringar i kommunen. Vissa områden fattar jag inte hur brevbärarna klarar av, jämna och ojämna nummer i en salig blandning, men Pontus är fantastisk på att hitta alla nummer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0