Kändiselektrikern

Nu kan min man snart stoltsera med titeln "Kändiselektriker". Har har ett bra tag varit och gjort en hel del jobb hos en känd fotbollsspelare här i Göteborg och han eftersom han varit där så ofta så är det inget konstigt med det. Andreas behandlar alla kunder på samma vis oavsett vart på kändislistan man ligger, det är väl mest jag som tycker det är spännande, som i mitt jobb aldrig har sett en kändis. Igår var Björn Hellberg på Allum i och för sig, men då hade jag ju slutat jobba så det räknas inte och dessutom förde vi ingen konversation för den delen heller.

Igår ringde Andreas upp en annan känd fotbollsspelare som hade hört av sig och ville ha lite grejer utförda. När han ringde så svarade mannen på andra sidan "Sven Olof Nilsson". Andreas blev lite fundersam och sa försiktigt vem han var och då utbrister T.R "Haha, jag gillar att skoja till det lite när jag svarar". Jag tror dessvärre att det är så att han inte vill säga sitt riktiga namn med tanke på hur många som säkert ringer och stör. När T.R senare ringde upp Andreas så var ju inte han värre utan körde med standardkommentaren som vår vän P ofta har använt: "Brunnsparkens damtoalett". Varpå T.R brast ut i skratt och frågade om han bajsade. Idag var Andreas iallafall där och fikade och jobbade och när han skulle gå så fick han dessutom ett personligt tack i form av ett kort med texten "Tack för hjälpen Andreas" och en signatur. Så nu tycker jag att han kan titulera sig som kändiselektriker om det nu finns någon sån titel :)

Vi har äntligen börjat arbeta nu igen, som ni kanske förstår....efter fem veckors ledighet känns det skönt. Dock är det lite konstigt att det bara är två föräldrar som undrade vart jag har varit så länge. De andra verkar inte ens ha märkt att man inte varit där. Konstigt med tanke på att man ses nästan varje dag annars. Moa och Pontus däremot blev glatt emottagna när de kom tillbaka till sin förskola - de var efterlängtade och det var ömsesidigt. Tyvärr är det snart ledigt igen med tanke på juluppehållet, så när man väl kommit in i rutierna igen så bryts de. 

Ikväll skall jag iväg hem till en kollega, det ska bli så skönt att träffas allihop utan att prata massa jobb, bara vara vuxna tjejer som dricker vin och ha trevligt ihop. Spännande också att se hennes helt nybyggda hus... 

För er som väntar på Thailandsresuméen så blir det nog en lite längre väntan än jag tänkt, men tiden rinner ivä fortare än jag planerat, så håll ut....någon gång så skall det nog hinnas med.


Kommentarer
Anna

Vilken rolig historia! Kul att Andreas är så populär bland fotbollspelarna :)

Trevligt med tjejkväll! Det behöver man gå på oftare tycker jag.

Kram till er i juletider :)

2011-12-16 @ 20:52:33
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0