Gasballonger i himlen

Fullspäckad helg har vi haft, utan att egentligen fatta det själva. Fredagen tillbringade jag med min syster och min pappa på Automässans branchfest på Svenska Mässan. Det var vi och ca 1000 andra personer som gemensamt njöt av mingel med bubblor, två-rätters med dryck, samt underhållning i form av Jan Bylund och ett gäng som spelade ABBA covers. Det var oerhört spännande att umgås med alla från pappas firma och jag o min syster blev väl omhändertagna. Vi dansade och hade skoj enda tills det stängde och då tog vi med oss några av grabbarna och gick vi vidare till Heaven 23, där vi också blev ivägkörda vid stängning. Vidare till någon nattklubb på Avenyn, men väl inne så fick jag kalla fötter och återvände till min trygga make som också han var ute och härjade på Avenyn. Bussen tog oss hem där vi landade runt 4 på morgonen.

Dagen efter konstaterade vi att bilen fick stå kvar i garaget och istället fick vi ta på oss ordentligt och gå ner till farmor o farfar som passade barnen, sedan vidare till Scoutgården för att där avverka en ledardag. Lite lätt möra och bakis lyckades vi ändå prestera litegrann. Vidare gick promenaden hemåt och efter 30 minuter hemma bar det av till ett par vänner som bjöd på god middag. Kvällen blev inte så lång som den brukar, men ändå välsigt trevlig. På söndagen startade vi (läs jag) med att gräla lite om hushållssysslorna och sedan bar det av till Göteborg Energis barnjulfest, i januari? Ja, vi valde att kalla det julgransplundring. Där var det fika, fiskdamm, clownspex, dans kring julgranen, gasballong och godispåse till alla barn. Den som stod sist kvar runt granen var jag, då alla barnen lämnade efter de första 8 låtarna återstod det ungefär lika många till....att dansa i 45 minuter runt en plastgran, är det någon mer än jag som uppskattar det? Näe...tydligen inte! Jag hade nog också nöjt mig med en kortare variant, men kände sån sympati med stackarn som sjöng så jag stod tappert kvar, trots att clownerna också givit upp :) Pontus lycka var total då han fick en gasballong.

På torsdagen var vi nämligen på sjukhuset hela dagen och gjorde bland annat en gasutsköljning "Wash out" där Pontus andas in gas och sedan ser man hur de små luftvägarna fungerar. Han var väldigt duktig, trots att det var kämpigt, men moroten var just att man alltid får en gasballong efteråt. Han fick en med dinosaurier på som han var väldigt noga med att hålla hårt i. När vi gick utomhus så höll jag den och annars satt den fast på hans handled. När vi kom ur bilen här hemma, så sprang jag före in i huset och han hade så bråttom ut så han glömde av att hålla i ballongen, som for till väders. En fullkomligt panikslagen kille stod och gallskrek på uppfarten och jag kom ut och såg ballongen bli mindre och mindre. Att trösta honom var inte lätt, men tillslut kom han till sans och började bearbeta sorgen. "Mamma, nu har nog Dart weider (stavning???) kalas uppe i himlen, för nu har han fått en dinosaurieballong". Han återkom till detta några gånger under helgen och det tog tid att bearbeta, men söndagens ballong gjorde susen. För övrigt var det mysigt att få en heldag tillsammans med Pontus på sjukhuset, att sitta bara vi två och äta lunch tillsammans och passa på att leka på Lekterapin som är fantastisk. Skönt även att hans tillstånd inte har blivit sämre.


Kommentarer
J

Jag var också med om den traumatiska upplevelsen att min gasballong flög iväg efter att jag hade varit duktig på sjukhuset. Jag förstår Pontus! Skönt att det kunde åtgärdas så snabbt med en ny!

2011-01-26 @ 20:03:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0