Bästa semestern

Ja, både jag och Andreas har tyckt att detta varit den bästa semestern vi haft. Inte pga väder och sånt utan tack vare vår familjekonstellation och all tid vi haft tillsammans. Båda barnen har varit väldigt mysiga mot varandra, Moa har lugnat ner sig betydligt och både hon och Pontus har njutit av att bara vara, ta dagen som den kommer och av att leka tillsammans med oss eller med varandra. Vi valde att inte ha några större planer utan for dit vi kände för just då, vilket resulterade i Gränna, med polkagrisar i mängder, Visingsö med remmalag och rökt fisk, Moa trampade i hästbajs vilket vi fått höra under hela semestern som en kul anekdot. Sedan vidare till Bergs slussar, Norrköping och Kolmården där barnen glatt tagit med sig minnen som: Zebran bajsa, Apan kissa, Elefanten bajsa, inte krama Bamse - bara vinka. En mysig lunch mitt i staden på Café Gubbens trädgård, superservice - en liten oas mitt i stan. Stockholm där vi hann med att bada i Mälaren, kolla in slottet, åka tunnelbana, Kaknästornet, en tur upp på Globens tak, Junibacken, Riddarholmskyrkan, Kungsholmen runt med båt, middag hos Andreas kusin A och hennes sambo J och förstås Gröna Lund där vi var en heldag fram tills de slängde ut oss. I Söderköping åt vi en glasslunch för 400 kronor, väldigt gott och fräckt stora glassuppläggingar och kollade slussarna. Sedan tog vi en tur till Sankt Annas skärgård där vi hyrde kajak och paddlade en kväll, nu står en egen höjt upp på önskelistan :) Efter mysiga dagar i skärgården begav vi oss till Västervik och sedan till Mariannelund där vi hälsade på hos Emil i Katthult och barnen i Bullerbyn. Hem snabbt och lämnade av husvagnen, sov i några timmar och sedan vidare till Tjörn med krabb- och makrillfiske, bad och familjemys och sedan avslutade vi med många dagar i Nössemark där det plockades hallon, svamp, åt gratis tunnbröd på Nössemarksdagarna, gungade och tillbringade tre heldagar ute på en udde i Stora Le med bad, bad, bad och sol. Moa som började semestern med att vara livrädd för vattnet hoppar nu i själv och plaskar och har jätteskoj, så roligt att se denna förvandling. Idag gick jag upp först av alla i familjen (ja, svärmor, det är verkligen kors i taket, vet inte vad som flög i mig) och bakade bröd och bullar, hängde tvätt och rensade ogräs. Sedan kom våra kära grannar hit på fika medan vi åt frukost ute på altanen, underbar morgon. Dock kom regnet några timmar senare mitt i trädgårdskötseln, så barnen tog av sig och sprang nakna med jag och Andreas tog på oss badshorts och tvättade altangolvet, inte ska vädret få förstöra våra planer. Mitt nya projekt är en stegräknare (inköpt idag på XXL, en väldigt kul affär för övrigt) och jag ska försöka uppdatera varje dag med hur många steg det blir, har ett mål med detta och lite annan träning som jag avslöjar i början av december.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0