Cykelstöld eller lån?

Igår åkte vi hem ifrån Dalsland och tog raka vägen till Delsjön där J, F och nytillskottet L väntade för att umgås och bada lite. Tyvärr glömde vi att låsa min och Pontus cykel som hängde fastsurrade på bilen, så när vi kom tillbaka efter två timmars trevligt samkväm insåg vi att någon tagit cyklarna. Mycket arga började vi att leta runtomkring oss eftersom en barncykel knappast kan komma någon till nytta. Vi hittade ingenting och beslutade oss för att åka hem. På vägen ner från badplatsen ser vi plötsligt en tonårig tjej som cyklar på PONTUS cykel. Andreas gjorde en tvärnit och vi gick fram och konfronterade henne. Hon blev vädligt förvånad och lite rädd och sa att hon hittat cykeln släng lite längre upp. Några andra tjejer kom också dit och tillslut trodde vi på vad de sa och Pontus blev väldigt glad över att få tillbaka cykeln. Min däremot trodde jag var helt körd, men vi tittade ändå runtomkring oss under hela vägen ner. Längst ner nästan vid spårvagnshållplatsen ser jag en cykel som ligger slängd i gräset och mycket riktigt där låg den (jag som redan hade börjat ställa in mig på vilken ny cykel jag skulle köpa). Någon har alltså "lånat" cykeln för att komma fort ner för backen. Tack för att du lämnade den hel, men fråga gärna nästa gång. Det tar hårt på en 5-åring att bli bestulen på sin favoritpryl som han använder dagligen, varför stjäla från ett barn? Det har satt djupa spår och min förhoppning är att Pontus när han blir stor ALDRIG kommer göra något liknande.


Kommentarer
Hanna Mårdbrink

Hej tråkigt. Cyklarna satt kvar på er bil när vi åkte hem.

2011-08-01 @ 09:48:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0