Baka med flugor

Idag har vi vår lediga dag och den har uppmärksammats med bak i olika slag. Morotsbröd med surdegskultur som jag fått av svärmor, kärleksmums och blå playdoo. Köket ser ut som ett bombnedslag, så nu skall dammsugaren få visa vad den går för också.

Helgen kantas av kalas för Pontus del och en sväng i skogen på en kontroll i en scouttävling, så nu hoppas jag på fint väder. 

Någon som vet vad man gör åt hundratals flugor som ockuperar ens vardagsrum? De måste hållt sig gömda i väggarna under vintern och nu kläckts eller nåt, de syns ganska bra mot våra vita väggar och därför vill jag inte smascha dem med flygsmällan för då lär det ju bli fläckar som minnen efter dessa djur istället. Men man får lite känslan av en lagård när man kommer in i vardagsrummet, dock inte samma lukt som tur är, men synen av flugorna är densamma.


Kommentarer
Svärmor

Jag gissar att du menar vanliga flugor. Men skulle det vara bananflugor så vet jag hur man gör. Hör av dig i så fall.

2011-05-09 @ 18:56:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0