Övertänkt

Så, eftersom så många funderat kring mina jobbfunderingar så kanske jag skall meddela vad jag själv kommit fram till. Jag sökte nämligen en tjänst i kommunen på heltid, vilket jag inte haft tidigare och fick frågan av min chef om jag ville stanna kvar på min nuvarande arbetsplats eller om jag ville ha en tjänst på något annat ställe i kommunen. Detta var min stora fundering och jag kom fram till att jag stannar kvar där jag är, på ungefär samma procent som tidigare, eftersom man har rätt att gå ner från en heltid när man har småbarn, men nu finns ändå chansen att arbeta heltid om jag skulle vilja det någon gång. Jag söker ständigt utmaningar och därför tog det mig lite tid att fundera kring om jag ville utmana mig själv i att komma till en ny arbetsplats eller inte, men det blir skönt att stanna kvar och utvecklas där jag är just nu istället.

Usch, veckan har varit kantad av kvällmöten (som vanligt börjar det kännas som) och det där hjulet som bara snurrar på går fortare än vanligt. Nu är maken iväg och jag ska njuta av en kopp avsvalnat te helt i min egen värld, för barnen har jag lyckats få i säng, trots att det var svårt att få upp dem ur badkaret där de lekte att de var tomtar med skum över hela kroppen.

Tjuvlyssnade lite på Moa när hon satt och lekte för sig själv: - Mamma, äckar mig....(mamma älskar mig)
Lite berörd blir man allt i modershjärtat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0