Tidsbrist

Har nog haft flera inlägg med denna rubrik tidigare, men tyvärr är det ofta så just nu. Småbarn, jobb, ideell fritid, man och mig själv någonstans mitt i alltihop. Våren är här och jag är kär i livet just nu och försöker få så mycket gjort som möjligt, vilket jag lyckas med, men då får skrivandet tyvärr lida.

Helgen kantades av Super Mario, då vi var på läger i regnet. Kanonhärlig helg med många roliga världar att klara av. Min värld bestod dock mest av att baka bröd och kakor. När vi la oss i tältet på lördagskvällen lät det som om någon poppade popcorn på taket pga. alla regndroppar som smattrade. Helgen kantades av en del regn, men när man är ute hela tiden så inser man att det faktiskt inte regnar hela tiden utan glädjs även åt de uppehållen som är. Ska kolla med Super Mario him self om jag får använda en snygg bild på honom här.

I veckan var jag och Andreas på bio på tumanhand, vi såg "Hur många lingon finns det i världen", mycket fin film, speciellt efter att ha hört Pär Johanssons sommarprat på radion i somras, där man fick hela bakgrunden till filmen. Jag hann även med ett mysigt restaurangbesök med tanterna på Manana, mmm, supergott och trevligt. Tapas är verkligen fantastiskt och det blir garanterat fler besök där. Så skönt att komma ifrån verkligheten en stund och bara få rå om sig själv. Händer dock väldigt sällan, så jag visste inte ens vart min buss gick ifrån och kände mig som en riktig bonde i stan, är samtidigt glad att man slipper åka in till stan så ofta för det känns inte som mitt rätta element.
 
Förra helgen stod Liseberg i blom, jag var där på möhippa på lördagen och på söndagen åkte vi dit hela familjen och lät Pontus åka så mycket han ville. Vi hade uppehåll från regn under nästan hela dagen, men de sista timmarna på kvällen kom det världens skurar, vilket gjorde att köerna försvann helt. Pontus och Andreas satt i Rabalder utan att gå ur under flera åkningar. En lycklig, men trött och blöt kille fick äntligen sitt efterlängtade besök till Liseberg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0