750=50

Den ekvationen tycker jag inte riktigt går ihop, men det gör tydligen min man. Han är i detta nu på hemlig resa över natten med vårt föräldrakooperativ eftersom han sitter med i styrelsen. Resan görs tillsammans med personal och styrelse och brukar vara väldigt kul, lite klurigt att inte veta vart de befinner sig bara :)
Igår frågade han om han kunde ta de 750 kronorna som låg på en bänk i köket i kontanter, självklart tyckte jag, jag är ju i ett civiliserat samhälle där det går att handla med kort överallt. I morse när jag kom ner i köket så ser jag att han så fint har bytt ut mina 750 kronor mot en check på 50 kronor ifrån blodgivningen, lite smågulligt.

Förörvigt fick Moa hög feber igårkväll, hon vaknade och kändes kokhet och hade då 39,8 grader. Typiskt, jag som hade tänkt att vi skulle åka och bada idag, men även om hon är pigg så är febern fortfarande kvar, dock bara på 38,4 nu, så det går förhoppningsvis framåt. Skönt ändå att hon blev sjuk nu när vi ändå är lediga, det är så många andra som varit borta ifrån mitt jobb nu pga. sjukdom, så det hade inte kännts helt bra att vaba mitt upp i allt vikariekaos.

Ute är det friska höststormar, så vi får se vad denna helg har att bjuda på och hur mycket Moa orkar med. Just nu leker hon att hon duschar i vår saccosäck.


Kommentarer
Grannfrun

Låter som lilltösen har samma som Albert hade. Om det är så är hon frisk imorgon, får vi hoppas iallafall.

2011-10-07 @ 13:56:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0