Hans tand är.....

LÖS!  Japp, första lösa tanden och en jättestolt kille som gick till förskolan idag. Nu är väntan lång tills tandfen kommer, men med Pontus vickande så kanske det går undan :) Han hoppas iallafall att tanden skall lossna innan Liseberg öppnar igen (tror att han menade sommaröppet).



Var på 5,5 års kontroll i fredags på BVC och han fick en okej stämpel i rumpan, plus en spruta i armen (sa inte ett ljud). Även om jag har svårt att fatta att hans mjölktänder snart är ett minne blott och att han blir äldre och äldre så får jag nog ta och acceptera det och finna mig i den nya tiden med gluggar, förpubertet och annat smått och gott som kommer till. Med tanke på att Pontus även lärt sig läsa och räkna litegrann så hade han inga större problem med det som genomfördes på BVC, vilket känns skönt. Moa hade sin 2,5 års kontroll samtidigt och även hon fick ett OK, men ingen spruta. Hon bar in alla dockor, kläder och matsaker i rummet där vi satt och sedan lekte hon under större delan av besöket. Senare under dagen var det min och Andreas tur att vaccineras, så nu är hela familjen sprutklar, eller föresten, Pontus har ju sin sedvanliga influensaspruta kvar också, men snart så....




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0