Kalas och annat

Ojojoj, nu har vi hunnit avverka Pontus 6-års firande. Nästan en månad sedan, men tiden sätter stopp som vanligt.

Vi väckte honom iallafall med frukost på sängen, önskemål ifrån herrn och endast ett paket till födelsedagsbarnets stora förtret. Där i låg det en egen GPS, som han sedan fick använda sig av när han skulle hitta resten av sina paket som var gömda i skogen på olika ställen. En trevlig stund i skogen ledde sedan till en del "roligare" paket. På kvällen hade vi vuxenkalas med grillade kycklingspett, pasta - och couscoussallad, tzatziki och mangosås, samt Herrgårdstårta till efterrätt. Nu ramlade det in ännu fler paket, så 6-åringen var helnöjd.

Veckan efter var det dags för barnkalas med tacos och glasstårta som jag med lite blandtat resultat försökte göra som en båt. Killarna hade roligt och dagen avslutades med skattjakt via GPS.

I lördags var det dags för mitt lilla skötebarn, Badkarsrallyt i Säveån. Det var 11 året i rad som jag stod som rallygeneral och rallyt kördes för 27:e gången. En härlig dag där det mesta gick som det skulle, trots regn och lite problem med nedfallna träd och stockar i ån. Lyssna gärna på www.radio88.nu den 21 april klockan 16.00 eller 23 april klockan 18.00 för en lite intervju ifrån Badkarsrallyt.

Jag har även hunnit med en liten bilkrock i tisdags då blixthalkan slog till här i Partille. Bilarna bara gled omkring och tillslut så var det en bil som gled in i min bakifrån, vilket orsakade lite små skador på kofångaren, men jag är glad att vi båda klarade oss oskadda. Kom lite sent till jobbet, men det var ingenting emot mina kollegor som hade stora problem med att ta sig till jobbet pga att bussarna inte kunde ta sig fram.

Oj, nu har jag nog lyckats sammanfatta alla dessa veckor med oskriven blogg i allafall i stora drag. Nu återstår bara lite bilder och det vet ni ju hur lång tid det kan ta....tyvärr....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0