Vabruari

En vän använde sig av detta uttryck på facebook och tyvärr får även jag anamma det nu. Det gick precis två veckor sedan förra utbrottet av sjukdom för Moa, så i torsdags var det dags igen. Jag tyckte att hon var lite hängig redan på onsdagskvällen så jag valde att stanna hemma med henne och ha en lugn kväll medan Andreas gav sig iväg på Bäverscoutmöte. En bra idé såhär i efterhand för när hon vaknade dagen efter så hade hon 38,5 i feber och under dagen så steg det för att tillslut nå sin kulmen på 40,7 grader. Då är man het! Hostan kom som ett brev på posten och under fredagen var Andreas hemma eftersom jag var på kurs, så när jag kom hem var det en risig dotter som väntade. På lördagen åkte jag på någon skit, lite feber och ett trött allmäntillstånd vilket höll i sig hela helgen. Jag och Moa sov oss igenom hela dagarna - skönt, men tråkigt på det fina vårvädret som lockade utomhus. På söndagen orkade jag gå ut och sätta mig på trottoaren i 20 minuter innan jag gick in till sängen igen.

Igår var vi hemma och nu ser det ut som att det får bli så hela veckan. Min feber har lagt sig, men Moa hade fortfarande lite inatt och hostattackerna som kommer ca 3 gånger per natt håller i sig i 1-2 timmar, vilket gör att vi är hur trötta som helst på dagen. Sjuksköterskan jag pratade med idag sa att det finns 4000 virusinfektioner och man kan bara drabbas av dem en gång var, vilket innebär en nedräkning ifrån 4000 just nu. Den ena är inte den andra lik, men barn som är mycket sjuka när de är små blir sannolikt mindre sjuka i äldre ålder, för då har de avverkat så många virus. En klen tröst just nu :( Han menade även på att det just i år är ca 2-3 gånger så många virusinfektioner som rör sig runtomkring oss som ett normalt år, vilket gör att man åker på det om och om igen. Dessutom är det lite ovanliga sorter eftersom det är så många vuxna som också blir sjuka, spännande.

Håller alla tummar för att detta är på övergående och att hostan skall ge med sig så vi kan få sova ordentligt, Moa framförallt som ju lider enormt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0