Vinterjacka

Det är ca 15 minus ute just nu och min kropp har länge längtat efter en ny vinterjacka. Den har tidigare burit en Tierrajacka som jag stormtrivts i under 10 år, men eftersom jag gjorde en kraftansträngning nu i höstas med att gå ner i vikt, så sitter nu min gamla trotjänare som ett gilwelltält på kroppen. Min tanke har därför varit en ny Didrikssonjacka för de är ju så snygga och praktiska, men eftersom jag tycker det är supertråkigt att gå i affärer så har detta inte blivit av, förrän idag! Jippi, äntligen fick jag köpt, den perfekta jackan. När jag så skall betala, med 600 kronor i rabatt så säger säljaren att jag garanterat kommer att bli nöjd. Det är bara att se sig omkring på stan så ser man denhär jackan överallt! Känns ju sådär, för 15 år sedan gjorde jag allt jag kunde för att hitta det mest originella och udda som fanns att ha på mig, nu köper jag en svart jacka som halva Sverige har på sig. Livet förändras och det är svårt att säga i vilken period jag trivs bäst vad gäller klädval! I livet i övrigt är det utan tvekan just nu, tonåren var ingen lek och jag ser inte fram emot att sitta på andra sidan, som vuxen, och vänta på mina egna tonåringar på kvällarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0