5 år tillsammans med världens bästa

I lördags, den 7 juli 2012 hade jag och Andreas varit gifta i 5 år, känns underbart, men samtidigt lite skrämmande vad fort tiden går. Barnens farmor och farfar tog med sig barnen upp till landet så vi skulle få en helg utan barn, någonting vi faktiskt passade på att utnyttja till max. Under fredagskvällen passade Andreas på att arbeta i badrummet och jag gjorde någonting jag inte gjort sedan jag var tonåring. Jag åkte till Allum och shoppade, ja, jag gick in i hur många affärer som helst och handlade, strosade och provade. Det var en annorlunda känsla och Andreas ringde tom och frågade vart jag tagit vägen för jag tog god tid på mig. Resultatet blev lite kläder till barnen (såklart), några shorts och en klänning till mig, smycken och nagellack (här kan jag tacka min kollega som alltid har så fina naglar), duk till trädgårdsbordet, lite tyg eftersom jag nu fått en symaskin och lite annat smått och gott. Glad i hågen åkte jag hem och skulle visa upp allting för maken. Dock blev det inte riktigt som jag tänkt då jag när jag skulle stänga bagageluckan på bilen lyckas med manövern att slå igen den rakt över munnen på mig själv. Resultatet av detta blev ett sår strax nedanför näsan och även inuti munnen vid tänderna. Det gjorde förbannat ont och blev svullet, men nu verkar det gå över sakta men säkert.



På lördagen passade vi på att äta en långfrukost ute i trädgården och sedan fortsatte Andreas arbeta i badrummet medan jag la ut lite grejer till försäljning på Tradera, samt städade. På eftermiddagen åkte vi in till Liseberg och såg på Häckners varité, samt åt väldigt gott på restaurang EAT. När vi kom hem satte vi oss i trädgården och mös med tända ljus och spelade 10.000. Ett perfekt sätt att fira sin 5-åriga bröllopsdag med världens bästa man på!



Söndagen gick vi upp tidigt, packade matsäck och begav oss mot Marstrand där vi hyrde varsin havskajak. En underbart dag med lagom sol och moln, inte så mycket vågor och en enorm frihetskänsla. Lyckan var total där vi gled fram bara vi två tillsammans. Dock kände jag mig som en elefant i ett kylskåp när jag skulle åla mig i kajaken, en mage som var i vägen hur jag än gjorde, så det var nog bra att vi passade på nu innan magen växt till sig riktigt ordentligt. Ligger redan lite över "normal" kurvan så vi får se vart det barkar hän.







När barnen kom hem berättade de om sin egenhelg med farmor och farfar och den verkar också ha varit lyckad, så sammantaget har hela familjen fått njuta fast på helt olika sätt.


Kommentarer
Anna

Vilken perfekt helg! Man är ju som mest nöjd när man både hunnit göra nytta och nöje. Fin bild på dig på Liseberg också :)

Kram

2012-07-09 @ 17:42:32
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/
J

Mysigt :-)

2012-07-11 @ 10:16:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0