Älgar och rådjur

Vet att jag någon gång under förra året förbannade rådjuret som stod så lugnt i min trädgård och mumsade på alla rosenknoppar och nu, nu har det hänt igen! I morse när vi precis skulle stressa iväg till förskolan, så stod det där igen, lugnt och sansat i trädgården och mumsade, jag var inte lika lugn och sansad och högg tag i blodmjölet och gick resolut ut på altanen. Flyttar det sig? Näedå, det bara kikade på mig och fortsatte att äta. Jag la då till med min brunstiga röst och röt åt det att sticka iväg samtidigt som jag fäktade med blodmjölspaketet mot djuret. Och då, lufsade det iväg lite fint. Fy!

Inte nog med rådjur. Häromdagen när jag skulle lämna barnen på förskolan så stod det en älg mitt inne bland gungorna på deras gård. En fjolorskalv såg det ut som, men hujedamej vad stora de är ändå. Lite nervig var jag, när jag skulle gå tillbaka till bilen, men fick sedan höra att den hoppat över staketet och gett sig iväg precis när personalen ringt till brandkåren för att se vad de skulle göra åt det hela. Så barnen kunde lugnt gå ut och gunga ifred en stund efteråt :)





Idag är det precis en månad kvar tills jag fyller 30 år, jag skall njuuuuta av detta att fortfarande få vara ung ett tag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0