Rökare? Tänk på detta....

Pontus berättar när han kom hem från förskolan idag:
- Mamma, idag har jag gått förbi TVÅ stycken som rökade.
- Jaha, vad gjorde du då då?
- Det blev jobbigt att andas, men sedan kom jag till några blommor som luktade gott och då blev det enklare igen.

Pappa kontrar:
- När jag kommer till blommor får jag svårt att andas (han är allergisk), vilken tur att det är tvärtom för dig Pontus.

Tänkvärda ord ifrån en 6-åring sådär på torsdags eftermiddagen.

Sitter nu och lyssnar på banket och knakandet ifrån badrummet på övervåningen där övriga familjen river för fullt, nu är det bara taket och golvet kvar att ta bort, sedan börjar vi återuppbyggnaden. Själv skall jag nog se till att få upp alla vinterkläder till vinde, känns som att de inte kommer behövas än på ett tag.

Igår kväll var det avslutning för hela scoutkåren med lekar, korv och fika, samt märkesutdelning och hejdåkramar. Jag tycker det är svårt att ta farväl av alla goa ungar som nu går vidare upp mot en högre avdelning, samtidigt som man ju vet att man kommer att träffas ändå. Ett härligt gäng som vi haft blir vi nu av med skall vidare mot nya äventyr och mina satans gravidhormoner gör att tårarna rinner hur man än gör sig åt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0