Mysprat vid läggning

Idag läste jag för Moa och efteråt hade vi ett härligt myssnack:
M: Mamma, vad ska vi göra imon?
L: Vi ska lämna Pontus på skolan och sedan vet jag inte. Men, på tisdag, då skall du äntligen få gå till förskolan igen.
M: Åh, då ska jag visa mina naglar som M målade. Hon köpte det där hon köpte mina converse...vad heter det?
L: USA.
M: Mmmm, Uvesa, hon hade fem stycken, två fick hon på flygplanet och ett ett köpte hon i Uvesa. Där köpte S, F, H och S (en familj som också skulle åka till USA) också converse. Vad är det för färg på mina?
L: De är leopardfärgade.
M: Och Pontus är svarta och dina är blå. Pappa fick inga. Nästa gång vi är på Tjörn kanske han får också.... Jag vill cykla till förskolan på tisdag.
L: Det går bra, bara det inte är för halt eller så, vi får se hur vädret är.
M: På tisdag får jag pussas *ler*
L: Jaaa, det får du.
M: Jag har saknat alla mina kompisar.
M: Jag har saknat mina fröknar också, alla mina kompisar och mina fröknar.
M: Mamma, jag tror kanske att mina kompisar och fröknar har saknat mig också.
L: Jaaa, det tror jag säkert, godnatt älskling.
Jag ger Moa en puss på näsan och hon smyger sig framåt mot mig och ler stort och ger mig sedan en stor puss på munnen, ler ännu större och vänder sig in mot väggen och somnar.

Till historien hör att Moa nu haft svinkoppor vid munnen i nästan två veckor (och därmed hemma ifrån förskolan också) och då har det varit strikt förbjudet att pussa på Viggo, trots att det är bland det mysigaste hon vet. Vi har också varit ganska sparsamma med pussandet på munnen, vilket man ju tydligt förstår nu efter det leendet jag fick när hon smög sig på en härlig puss mitt på munnen.

Härlig avslutning på en kanonsöndag, med skridskoåkning i två timmar.


Kommentarer
Pu's kaffe

Hej!
Besök gärna min kaffe blogg där jag skriver om bönor, bryggningsmetoder och mycket mer! :)

2012-11-15 @ 22:41:02
URL: http://puskaffe.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0