Janssons frestelse och stödhjul

Idag var en konstig dag. Efter att jag lämnat barnen så åkte jag och handlade. I affären gick jag typ efter min lista, men såg helt plötsligt en burk med ansjovis som var nedsatt i pris och blev då oerhört sugen på Janssons frestelse, så burken åkte ner i kundvagnen och jag funderade inte mer på det, för till middag hade jag tänkt göra ceasarsallad.
När jag så hämtade Pontus och vi traskade iväg för att hämta Moa så säger han: "Mamma, kan vi inte äta sån där Jansson....vad heter det nu igen, ikväll?"
"Öh, du menar Janssons frestelse, sån man äter på jul?"
" Ja, kan vi inte göra det? Ska den stekas eller kokas eller in i ugnen?"

Det känns nästan lite kusligt och till saken hör att jag faktiskt har tänkt många gånger att jag skulle göra det när det inte är jul, men aldrig kommit till skott, så på allmän begäran blev det idag Janssons frestelse (för första gången i mitt 30-åriga liv) till middag.

Sedan stack Pontus och Andreas iväg och testade på innebandy för 6-åringar, så jag och Moa hade någon timme för oss själva då vi passade på att gå ut på gatan och cykla. Igår tog vi av stödhjulen på hennes cykel och idag cyklade hon själv utan dessa, så den envetna bruden vann över sin storebror med ett halvår. Tur för mig, som inte kan springa efter henne alls just nu, då jag har oerhört ont i ryggen och riktigt mycket förvärkar, så frågan är om trean kommer att följa i sina syskons fotspår, eller helt enkelt balla ur totalt?
Se filmen när Moa cyklar själv och avslutar det hela med "Jag är fantastisk". Moa cyklar utan stödhjul 13 september 2012


Kommentarer
Anna

Fantastiskt! Söta unge :) Hälsningar från oss i England. Kram!

2012-09-16 @ 00:00:16
URL: http://www.annasmyckeform.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0