Sthlm

Har precis haft ett mysigt samtal med min syster i Stockholm, där solen sken, fåglarna kvittrade och dagen var perfekt för en löparrunda! Här sitter jag i Partille,  med ösregn och två duvor som kurrar på en lyktstolpe, de sitter där oavsett vädret och är trogna sitt Partille, men någon löparrunda här på Västkusten är bara att glömma! Det är på gott och ont som M har flyttat, på något vis så pratas vi vid oftare nu än när hon bodde här nere och vi har ju även fått ett gemensamt intresse med löpträningen, vilket inte har så mycket med flytten att göra, men som ändå binder ihop oss lite  mer! Tänk vad en julklapp kan göra....undrar just om hon hade en baktanke? 

M och hennes pojkvän har ett så fint ordspråk som de använder sig av och som jag helt fult tar och snor nu eftersom det även stämmer lite in på saknaden av min syster, men samtidigt glädjen att få längta och sedan träffa någon som man saknar, det är ju svårt att veta om man aldrig varit ifrån varandra att man verkligen saknar varandra. "Det är bara i motvind som drakar lyfter", jag älskar det och hade du aldrig flyttat så hade jag aldrig saknat dig, så på något vis gjorde din "motvind"att vår relation kunde "lyfta"! Älskar dig! 



Kommentarer
mamma

Blir varmt i modershjärtat

2014-02-19 @ 06:01:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0