Läger, bullar och bajs!

Har varit på läger i dagarna fyra, vilket visat sig på diverse sätt i min kropp. Näsan rinner och halsen hostar, nacken är superstel och gör ont varje gång jag rör på huvudet. Jag är även superduper trött efter tre nätter i tält. När vi kom hem igår, så somnade Moa 16.30, Pontus 19.00 och vi andra runt 21.00 helt utmattade allihop. Fast roligt, det var det. Pontus njöt av varje sekund och ville helst inte åka hem. Moa knallade omkring och njöt hon också, alla dagar utom då det regnade som värst, då beslutade hon sig för att sova flera timmar mitt på dagen och på så vis undkom hon regnet, smart!




Pontus stämde även upp i allsång, då han tillsammans med en ledare höll i sången "Tidigt varje morgon", som avslutas: Isse visse kanrresula, aufgi väcka på morgonkula, urge snitser lauder bommer bird. Att han tycker om att lära sig nya melodier och texter är ingenting nytt, men ibland förvånas man över vilket enormt sångförråd ungen har och att han inte tycker det är det minsta jobbigt att framföra sånger alldeles själv för en stor publik. Talang, nästa, som han själv brukar säga när han jonglerar med något eller gör ett häftigt trick.

Idag har det bakats så det stod härliga till, började med kärleksmums och sedan blev det äpplegifflar och kanelbullar. Pontus ska på utflykt imorgon och jag upptäckte att det var helt tomt i frysen, så nu finns det iallafall för ett litet tag framöver.



Pontus satt och ritade på sin rittavla idag: "Så, här är en toalett och här är röret där bajser och kisset rinner ner. Sedan kommer det ut här, på Hisingen. Det är där som de tar hand om bajset sedan...men, det är ju där som T bor?!" T, som en upplysning så kommer det lite mer bajs till Hisingen nu efter lägret, både jag och Moa har äntligen lyckats här hemma!!


Kommentarer
Anna

Vilka härliga bullar! Nu blev jag också sugen på att baka.. speciellt gifflarna vill jag testa :)

2010-05-17 @ 23:01:07
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/
Farmor/Svärmor

Mmmmm, håller med. Ser jättegoda ut. Undrar om man får smaka??

2010-05-24 @ 20:16:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0