Skattjakt

Igår skulle vi ta en promenad till scoutgården för att leta rätt på massa mynt som jag behövde till Pippis kappsäck idag på jobbet. Vi bestämde oss för att Pontus skulle cykla och jag tänkte att vi gör en kul grej av det. Så jag fixade snabbt iordning ett brev där det stod att det väntade ett annat brev i busken vid lekplatsen.



Däri låg en skattkarta med ett kryss vid en vägbom. Pontus skyndade upp på cykeln och letade efter bommar.



På nästa meddelande stod det att han skulle ta sig till scoutgården och leta där. När Andreas väl hittat kistan med pengarna, så gömde vi den så Ponus själv skulle få hitta den och det var en glad överraskning...






Hemfärden gick strålande och Pontus har blivit så himla duktig på att cykla. Det känns fantastiskt kul att kunna ta sig enda till scoutgården med hjälp av cykel nu när vårsolens strålar vämer så gôtt!

Idag var huset fullt med folk när jag kom hem från jobbet, eller fullt och fullt, T och lille A var här och fikade med min familj, så vi fixade lite grillad fisk och passade på att bjuda hem maken i familjen också. Andreas lämnade sedan allting åt mig och stack på möte, så nu ska jag ta mig en välbehövlig ligga-i-soffan-kväll efter att ha ta undan mat, disk, sopat golv, plockat upp alla kläder från golvet, medicinerat Pontus, nattat två barn och bloggat. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0