Iskalle

Idag blev det en tur till Iskalle som min syster brukade kalla ishallen när hon var liten. Pontus hade väldigt kul, till skillnad mot hans två föräldrar vars skridskor var något för små och oerhört obekväma, så nu får vi nog ta oss till en bytesmarknad och skaffa nya.
 




Efteråt bar det av att köpa en ny toalettstol pga att den gamla har läckt ett tag och vi kände att en lite mer snålspolande kunde vara på sin plats. Själva monteringen stod Andreas och barnen för medan jag lagade köttfärssoppa, så nu spolas det gladeligen på toaletten, frågan är om det inte går åt mer vatten nu än innan :)

Igår blev vi bjudna av Andreas föräldrar (stort tack) på Robert Gustavssons 25-års jubileumsshow med restaurangbesök efteråt. Sååå himla bra och rolig show, enda nackdelen var att det kändes lite för kort, men å andra sidan kan man säkert se en föreställning med honom hur länge som helst, det finns liksom inget stopp. Restaurangen var också toppen, supergod mat och trevlig personal, så efteråt kände vi oss uppspelta och tog en öl inne på Bishop Arms också för att sedan avsluta kvällen hemma hos oss, där två sovande barn väntade efter att ha kört järnet med mormor o morfar (stort tack till er också, vita hår återfås mot beskrivning:))) under dagen på museeum.

Mitt nya lilla projekt här hemma är att måla om några taklister och dörrfoder till rött, vilket gör att jag känner mig lite som en tjur mitt i allt det röda. Just tjurig har jag varit hela veckan, så det kanske är passande och bra iochförsig. Ska försöka rycka upp mig nu i nästa vecka!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0