Pulka

De flesta man har stött på idag har kommenterat vädret och således kylan som nu råder i vårt annars så regniga och trista Göteborg. Kyla? Okej att det var 12 minus i morse och jag var glad att ha bilen i vårt garage, men jag skulle nog egentligen bott uppe i norr. Där är ju 12 minus nästan varmt... Det är värre när det blåser, då blir det ju väldans mycket kallare, men idag sken solen och det var underbart. Hämtade barnen med pulka och tog oss några åk hemma i backarna. Vi har pulkabackar i alla väderstreck, ganska unikt så här på landet mitt i stan. Lite mellanmål på det tillsammans med en man som kom hem ovanligt tidigt. Sedan åkte jag och Pontus ner till Allum och shoppade loss lite med alla rabattcheckar som jag vägrar låta gå till spillo, trots att jag avskyr att gå i affärer. Hittade nästan inegnting av det vi skulle ha, men det var skönt att få strosa runt utan tider att passa.

Till helgen är det dags för Porthälla Scoutkårs julbasar, den 5 december klockan 10-13 på Tiondevägen 6. Där finns julstämning i mängder, lotterier, hembakat också jag o min familj då förstås. Kom dit vettja!
www.gbgscout.se/porthalla


Kommentarer
Fd lapplandsbon

Jag håller med hellre sol o kyla en regn o blåst! O självklart kommer jag o lille A på basaren.

2010-11-30 @ 22:53:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0