As time goes by

Tiden rullar för fort, detta vet man redan och man gör allt för att inte hamna i ett ekorrhjul som bara snurrar på uten att man hinner tänka efter. Jag är noga med detta i mitt arbete, ta varje dag som den kommer och göra allting i nästan slow motion för att ge barnen en chans att själva få göra, själva hinna reflektera över sitt eget lärande. Detta kan verka provocerande, men viktigast av allt är ju inte att jag hinner snabbast, utan att barnen får en lugn och tillåtande miljö. Det blir extra påtagligt när man får veta att ens pappas äldsta och närmsta kollega och vän en natt för två veckor sedan somnade in, helt utan förvarning, vid 61 års ålder, aldrig vaknade på morgonen och ingen vet varför. Jag tänker på allt som man planerat att göra, sista orden man sa till varandra och rädslan över att inte veta vad morgondagen för med sig och speciellt går mina tankar till hans fru och andra nära. Ett råd man ofta får när man gifter sig "somna aldrig osams", jag tänker: lämna aldrig någon, oavsett vem, med att ni är osams!

Veckan som gått har varit som en bergochdalbana i känslosvallningar, men nu verkar det lugnat ner sig och jag blickar framåt mot en helg kantad av städdagar, på hemmaplan och vid vårt andra hem - scoutgården. Hoppas på uppehållsväder så allting skall ske utomhus.

Denna dag blev inte riktigt heller som jag tänkt, började med en supertrevlig tantfrukost här hemma klockan 9.00 för att fira att J har blivit mamma, för ganska länge sedan, men en tradition skall inte brytas bara för att jag aldrig är hemma under semestertider. Frukosten blev lång och efter en promenad tillsammans så var klockan helt plötsligt 15.00, tiden går fort när man har roligt och det har jag verkligen tillsammans med dessa tanter. Jag och barnen åkte då och fixade nya vinterdäck, samt köpte godis. Kvällen avslutades med en plommonspäckad fläskkarré, potatis, sås och kokta grönsaker + såklart godiset som inhandlats tidigare under dagen.

Förra helgen gick också i tanternas tecken då jag, T och J tillbringade ett dygn i Ullared, sex stycken kundvagnar plus fyra personer skulle senare få plats i en bil....trångt blev det, men med rätt packteknik så gick det ändå vägen. Vi hade hyrt en mysig stuga där vi käkade gott och drack vin på kvällen medan vi provade kläder och funderade över våra köp, samt vad nästa dags handling skulle innehålla. Bägge dagarna var vi inne i affären tills de stängde, så det var tre trötta tanter som begav sig hemåt på söndagskvällen. Under fredagskvällen hade vi dessutom haft Halloweenfest med våra småscouter, ca 40 stycken barn mellan 6-9 år som partade på rätt ordentligt. Helgen gick inte i lugnets tecken iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0