Romantik

Okej, trots att vi tillbringade fredag eftermiddag, kväll, natt och morgon tillsammans med Andreas jobbarkompisar och chef med respektive, så var det faktiskt ganska romantiskt. Vi träffades på Stenungsbaden och checkade in i rummen. Utsikten från den stora sängen som stod mitt i rummet var underbar, havets gröna vintertoner som skummade och en härlig solupp- och nedgång! På med morgonrock och badtofflor och dags för bad. Pooler både ute och inomhus, samt härliga bastuar, som jag tillsammans med ett par andra vänner precis diskuterat ordet med. Bastuv i plural!!!! Vi drack en hel del öl och stannade vid spat i 3 timmar. Lagom skrynkliga lullade vi tillbaka till rummet och bytte om till kvällsstassen. Sedan blev det julbord med underhållning av Arvingarna. Lite dans senare och sedan skön sömn i den stora sängen. Dock hade jag troligtvis fått i mig nåt som inte var helt ok, så jag slumrade en stund på toalettgolvet i tron att jag skulle få upp det, men det blev bakvägen istället och sedan kunde jag återvända till sängen. 





På morgonen var det en fantastisk soluppgång som avnjöts från sängen och sedan en lika härlig frukostbuffé! Efter det checkade vi ut och alla åkte hem utom jag och Andreas sim passade på att ta en fyra timmars vandring runt Stenungsön på en geocacherunda som var väldigt välarbetas och kul. Vi har nu klarat vårt mål, som var 100 cacher innan året är slut. Lagom frusna och trötta åkte vi till Kungälv där vi käkade på ett mysigt café och sedan åkte vi hemåt och hämtade upp barnen, som varit helnöjda hos farmor och farfar. 

Söndagen kom det mera snö, så barnen var ute i stort sett hela dagen medan jag bakade och grejade inomhus. Glöggen tappades upp och julstämningen infann sig på ett behagligt sätt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0