Till alla scouter

Moa hade en egen liten rekryteringskampanj idag på morgonen, då hon bjöd in diverse dockor till "porthällascoutledare". Vidare: " här kan man göra olika saker, söljor, knopar. Där i hörnet är det drakprinsessan, där är det knopar. Nähä, du klarade inte det, nä, men då får du gå dit istället." Det var en härlig scen som utspelade sig och förhoppningsvis får vi en del nya dockscouter så småningom... 

I helgen slutförde jag min sista del i ledarutbildningen "scout", känns skönt att äntligen tagit tag i detta och att nu med så mycket mer idéer och tankar kunna fortsätta arbetet inom scoutrörelsen. När jag kom hem lagom sliten på söndagen så var huset tomt, barnen och Andreas var i Dalsland och bilen var urladdad när de skulle åka hem, så de kom inte hem förrän framåt halv åtta. Detta gjorde att jag kunde testa om jag lyckats nå mitt personliga mål i min träning, nämligen att springa 5 km innan november startar. Jippi!!!!! Målet är nu uppfyllt och klarat....bara att att sätta upp nästa mål nu som gäller! 


Kommentarer
Therese

Du e grym Lina!

2013-10-15 @ 07:16:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0