"Mamma, du är gullig"

Åh, vad de värmer de orden....

Idag har varit hektisk, med förskola för Pontus del och jag o Moa har roat oss med våra "grannar". Hämtade Pontus, skyndade oss hem och direkt iväg till simskolan, bara han och jag. Han är bara så duktig på att vara i vattnet, dyker ner till botten och hämtar saker, simmar och hoppar och stannar gärna länge under vattnet. helt underbart att se. Vi passade på att mysbada efteråt en stund också, bara för att det är så roligt. Sedan åkte vi till scoutgården och var med på ett scoutmötet där vi eldade och lagade kycklingwok på murrikka, mycket gott och Pontus älskar att vara utomhus och laga mat, så det var mest för hans del. Moa nöjde sig som vanligt med lite grus och gräs :)

När jag nattade Pontus så sa jag till honom att det var väldigt roligt att bada tillsammans med honom idag, varpå han kontrade: "Det var väldigt roligt att vara på scoutgården med dig idag, mamma. Mamma, du är så gullig. Du kan väl sova med mig en liten, liten, liten, liten, liten, liten, liten, liten stund." Det sista brukar han säga varje kväll och det brukar bli ungefär lika många "liten" varje gång. Självklart stannar man kvar i sängen en "liten" stund när man hör detta!!!

Extra kul är dte att han uppskattade att vara på scoutgården, för annars brukar han mest få följa med på "tråkiga" vuxenmöten, men nu var det ju barn och massa kul att göra och titta på, så nu kanske scoutgården fått en liten annan innebörd även för honom. Han brukar iochförsig aldrig klaga annars heller, men nu hade han verkligen kul.


Kommentarer
J

Å, vad mysigt!

2009-09-25 @ 09:44:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0