Dagar att förtränga.....

Idag? Japp!
Började med ett regnet vräkte ner i morse, på med alla regnkläder. Ta bilen upp till skolan, lämna av Pontus, åka med Moa till förskolan, in i bilen igen. Åka med Viggo till Ica, parkerar i parkeringshuset med rulltrappor upp till affären, reparation an rulltrappa vilket gör att trappan inte gör skäl av sitt namn, utan kan kallas enbart trappa. Glad att jag inte tagit en kundvagn för den kan man bara få upp om rulltrappan rullar...
Vi handlar det vi ska, åker hem och packar upp, lagar lite mat till Viggo, desinfekterar Pontus mediciner, ringer Klin fys för att boka om tiden för Viggos undersökning, om han har PCD och får tid nästa tisdag, samma dag som Moa ska till skogen och Pontus till universeum. Dax att hämta Pontus som ska till skolsköterskan på tillväxtkontroll. Hon konstaterar, liksom vi har märkt den senaste veckan, att han hör väldigt dåligt. Jag säger att jag tar tag i det och ringer hans öronläkare när jag kommer hem. När vi är klara går vi ner till Moas förskola, då ringer en kille från en saneringsfirma och undrar om han kan komma förbi och kolla på vårt nedsotade hus under dagen. Abolut, kom efter två. Väl framme på förskolan så är det dags för utvecklingssamtal, en timmes snack om Moa och sedan får vi rusa hem för att möta upp saneringskillen. Han stannar i en timme och konstaterar att det måste åtgärdas, imorgon kommer de och börjar med att tvätta väggar och golv, så det vore bra om det är lite undanplockat. Han går, jag ringer öronmottagningeb som har väldigt ont om tider, men en tid finns nästa tisdag....men just det, det var väl ingenting annat då?!? Vi får ta den tiden och vända ut och in på oss, för ungen måste ju kunna höra.

Andreas kommer hem, en snabbgenomgång av dagen, samt lite undanplockning sker. Andreas sätter Viggo i gåstolen och går ner i källaren och packar barnens innebandykläder, jag går på toa. Efter en stund hör jag Viggo hosta väldigt konstigt, ropar på Andreas: vad har han ätit? Andreas går dit och kollar och då äter Viggo på blad ifrån en blomma, ganska många blad är avdragna och några äter han på, samt har satt i halsen. Andreas lyfter upp honom, varpå han kaskadkräks över hela vardagsrumsgolvet och sin storebror om sitter med sin kompis på golvet och spelar schack. Jag blir asarg och börjar skrika samtidigt som jag ringer giftinformationen, men det är svårt att säga hur giftig en växt är om man inte vet vad den heter. Jag skrek på min man och han skrek tillbaka, kompisen gick hem, Viggo var ledsen, barnen fattade ingenting. Andreas sparkade till en badbalja som gick sönder och jag blev ännu argare och gick igång med mängder av felriktade anklagelser. ( Andreas fick i uppgift att fixa en ny gratis badbalja) Jag inser att jag har ca 10 minuter på mig att göra mig iordning för att åka på fest med jobbet. Andreas och barnen skulle varit på innebandyn. Säger åt honom att ge Viggo lite mat och att de sedan ska åka. Gör mig snabbt iordning och blir hämtad precis när jag är klar. Lämnar ett kaotiskt hem samtidigt som min familj och njuter av att åka till "jobbet". Har en trevlig kväll med mina kollegor och nu känns det skönt att Viggo verkar må bra, tvättningen sker imorgon, sedan är det helg och tisdag i nästa vecka känns ovanligt lååååångt bort!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0