Bra, bättre.....bäst?!

Att springa milen en gång är bra, jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att JAG skulle springa en mil, men det gick ju. Jag har en vän, marathonlöparen L, som målbild när jag ger mig ut och springer. Hon sa till mig för några år sedan att alla kan springa och att man tillslut tom tycker att det är roligt att springa. Jag envisades promt med att det där aldrig skulle stämma in på mig, jag är inte gjord för att springa och kan inte ens springa 200m till bussen utan att kollapsa. Nu står jag här, svettig efter att ha sprungit en mil igen. Tack L, tack vare dina ord gav jag inte upp när det kändes hopplöst utan kämpar på tills jag klarar mitt mål!  En gång milen är bra, två gånger milen är bättre! Underbara förhållanden kring Skatås idag, började tillsammans med Söstra mi, vilket var superkul, att springa tillsammans. Vi håller dessutom ganska lika tempo och har ju detta som en grej att klara tillsammans. Dock fick hon avbryta efter 2,5 km pga kramper i magen, tyvärr. Känns så surt för hennes del. Att jag fortsatte själv gav mig ännu mer styrka och idag slog jag personbästa! Nu ser jag fram emot Spring Cross 2014 den 3 maj med känslan av att det faktiskt kommer att gå! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0