Kalas

Helgen har kantats av kalasande. I lördags var vi och firade Andreas bror som fyllde 40 i veckan som gick. Trevlig kväll med väldigt god mat. Barnen somnade i bilen hem och sov sedan gott lite längre än vanligt på söndagsmorgonen, vilket var skönt. 

Igår passade vi på att köra första grillningen på altanen till lunch och på kvällen hade vi kalas för Pontus dom fyller hela 8 år nu på torsdag. Han var överlycklig som fick nästan allting som stod på önskelistan, så nu är vi på rampen och inviger den nya skateboarden. Vi bjöd på smörgåstårta och marängtårta- allt på Pontus begäran. Smörgåstårtorna hjälpte hela familjen till med och Pontus stod själv för garneringen.






Idag var vi hos öronläkaren för att kolla Pontus, inte hans ordinarie utan en annan som skrev ut mera droppar eftersom ena röret är igengrott och behöver lösas upp för att röret ska fungera. Vi var där för en och en halv vecka sedan också för att det rann ur ena örat. Nu ville de att vi skulle tillbaka om två veckor igen, men de hittade ingen tid. Varpå de ger oss en preliminär jourtid på Saglgrenska. Jag sa att det inte funkar, jag kan inte släpa med mig tre barn till Sahlgrenska för att eventuellt få komma in och träffa en läkare dom kikar i Pontus öra i två minuter, eller kanske tar oss hela vägen dit utan att ens få tid. Sköterskorna kunde inte förstå detta. Vi är på sjukhuset minst varannan månad och träffar olika doktorer och nu begär de att vi dessutom ska till ett nytt sjukhus... Enda problemet med örat är att han hör dåligt och det har han gjort i långa perioder tidigare, värre är det ju med lungproblematiken, så i min värld behöver vi inte ha en tid inom två veckor utan kan lätt vänta om det går att lösa smidigare. Sköterskorna lät upprörda över mitt resonemang, men den läkare vi har i vanliga fall brukar alltid lite på vårt omdöme och på att vi vet vad som är bäst. Just nu är det inte bäst att en stressad mamma ska åka till Sahlgrenska med tre barn och KANSKE få en tid, fan, jag blev ledsen och bröt ihop när jag ringde Andreas för medhåll. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0