VAB

Åh, så förbannat tråkigt! Igår var en toppendag, kul på jobbet (vilket det oftast är), flera av barnens kompisar hemma på eftermiddagen, härlig kvällspromenad, träningsvärk i lårens baksida och gött häng framför brasan på kvällen. 


Idag, raka motsatsen, Fialottan vaknade med yrsel och feber, så det var bara att ställa in sig på en dag inomhus. Yrkesskadad som jag är tänkte jag att även Viggo skulle vara hemma, vilket jag nu i efterhand funderar både en och två gånger på... han är ju piggare än vanligt och är inte alls sugen på att hålla en febrig tjej sällskap i soffan framför en film. Det är ju bara att låta hans humör smitta av sig och joina honom på golvet, läsandes en Kalasbok iförd en nalledräkt! Man kan ju knappast komma undan att bli smittad av hans energi. Sedan kan jag ju alltid rensa ur en garderob eller två...om energin håller i sig?!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0